ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ - ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ 2010-2011


ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΦΡΕΝΑΡΟΥ
ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΑ

ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ 2010-2011

ΘΕΜΑ: ΕΝΕΡΓΕΙΑ
Διευθύντρια: Ελένη Παπανικόλα
Συντονιστής:   Χαρά Χαραλάμπους
Βοηθός Συντονιστής: Κυριάκος Κεφάλας
ΣτόχοιΗ συνειδητοποίηση της σημασίας που έχει πρώτιστα η χρησιμοποίηση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας για τη ζωή μας και το περιβάλλον όσο και η ανάγκη εξοικονόμησης ενέργειας. Στην προσπάθεια αυτή στόχος είναι η καλλιέργεια ορθών στάσεων από τους μαθητές και τους κατοίκους της κοινότητάς μας γενικότερα σε σχέση με το παρόν θέμα και η επαγρύπνηση όλων στην προστασία του περιβάλλοντος.
Η αξιoλόγηση του προγράμματος είναι συντρέχουσα και διαμορφωτική και ως εκ τούτου αναμένεται ότι κάποιες δραστηριότητες και προτάσεις πιθανότητα να διαφοροποιηθούν στην πορεία υλοποίησησης του προγράμματος.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μπορείτε να επικοινωνήσετε με το σχολείο μας ταχυδρομικά, τηλεφωνικά καθώς και ηλεκτρονικά.
ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: 
 
Πάνου Ιωάννου 44,
5350, Φρέναρος
ΤΗΛΕΦΩΝΟ: 23821668
ΤΗΛΕΟΜΟΙΟΤΥΠΟ: 23740970
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ:frenaros.dim.fa@cytanet.com.cy


Α/Α
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
ΥΠΕΥΘΥΝΟ ΑΤΟΜΟ Η΄ΟΜΑΔΑ
ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ
Α. ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ - ΕΝΤΥΠΑ
1.
Ενημέρωση των μαθητών σε κοινή συγκέντρωση και κατά τάξη για τη συνέχιση της συμμετοχής μας στο πρόγραμμα «Οικολογικά Σχολεία» και ότι το φετινό μας θέμα είναι η ενέργεια. Ορισμός μαθητών από όλες τις τάξεις για την Περιβαλλοντική Επιτροπή.
Διευθυντής – Συντονιστής - Δάσκαλοι
Σεπτέμβριο
2.
Ενημέρωση εξωσχολικών και του μη διδακτικού προσωπικού. Αποστολή επιστολών γνωστοποίησης της συνέχισης της συμμετοχής του σχολείου μας στο θεσμό των Οικολογικών Σχολείων στο Σύνδεσμο Γονέων, Σχολική Εφορεία, Κοινοτικό Συμβούλιο, , Α.Η.Κ, Υγειονομείο, Γυμνάσιο Κοκκινοχωρίων, Ενεργειακό Γραφείο του Πολίτη.
Διευθυντής - Συντονιστές
Οκτώβριο
3.
Συνεδρία για τη συγκρότηση της Περιβαλλοντικής Επιτροπής του Σχολείου με τη συμμετοχή μαθητών από όλες τις τάξεις, δασκάλων, του μη διδακτικού προσωπικού και εκπροσώπων από το εξωσχολικό περιβάλλον (Σύνδεσμος Γονέων, Σχολική Εφορεία, Κοινοτικό Συμβούλιο, Εκπρόσωπο Ενεργειακού Γραφείου του Πολίτη, Γυμνάσιο Κοκκινοχωρίων). Άντληση ιδεών για καταρτισμό του Σχεδίου Δράσης.
Συντονιστές
Οκτώβριο
4.
Προτάσεις από όλους τους μαθητές του Σχολείου για την καλλιέργεια ορθών στάσεων για το περιβάλλον με έμφαση στην εξοικονόμηση ενέργειας. Επιλογή των καλύτερων προτάσεων και δημιουργία πόστερ με τα περιβαλλοντικά μηνύματα που συγκεντρώθηκαν (ανάρτησή τους στο σχολείο ή/και στην ευρύτερη κοινότητα)
Συντονιστές – Περιβαλλοντική Επιτροπή Μαθητές όλων των τάξεων
Δεκέμβριο /Ιανουάριο
5.
Ετοιμασία Οικολογικού Κώδικα. Διανομή του σε όλους τους μαθητές ανάρτηση στην πινακίδα του σχολείου. Διανομή σε όλα τα κεντρικά σημεία της κοινότητας: τράπεζες, μπακάλικα, κοινοτικό συμβούλιο, περίπτερα, υπεραγορές κ.ά.
Όλες οι τάξεις- Συντονιστές
Φεβρουάριου
6.
Φροντίδα-ανανέωση της Οικολογικής Πινακίδας στον τοίχο της εσωτερικής αυλής με ανάρτηση των οικολογικών μας εργασιών και διάφορων οικολογικών αφισών και διαφωτιστικών-ενημερωτικών εντύπων για το θέμα μας .
Συντονιστές
Ολόχρονα
7.
Δημιουργία – ανανέωση Πράσινων γωνιών στις τάξεις και Οικολογικής Πινακίδας στο Εργαστήρι Επιστήμης
Όλοι οι δάσκαλοι - Συντονιστές
Ολόχρονα
8.
Ανάρτηση υλικού (εργασίες, φωτογραφίες, βίντεο κλπ) που δημιουργήθηκε στα πλαίσια της διεξαγωγής των δραστηριοτήτων του σχολείου μας, στην ηλεκτρονική σελίδα του σχολείου μας.
Όλοι οι μαθητές - Συντονιστές
Ολόχρονα
9.
Δημιουργία μουσικού συνθήματος για την ενέργεια που θα αναφωνούμε σε εκδηλώσεις, εξορμήσεις και εκστρατείες.
Μουσικός = Συντονίστρια
Δ’  +Ε’  + Στ’
          Φεβρουάριο
10.
Δημιουργία CD με το σύνθημά μας, το τραγούδι που θα συνθέσουμε και συμβουλές για εξοικονόμηση ενέργειας. Αποστολή του σε ραδιοφωνικό σταθμό για προβολή του έργου μας και ευαισθητοποίηση του κοινού. /
Μουσικός = συντονίστρια
Στ’ τάξεις
Απρίλιο
11.
Ημερολόγιο Δραστηριοτήτων
Όλοι
όλοχρονα

Β. ΕΡΕΥΝΕΣ – ΜΕΛΕΤΕΣ
12.
Επισκόπηση Περιβάλλοντος: Μελέτη της παρούσας κατάστασης -αναζήτηση κι εντοπισμός προβλήματος. Συζήτηση-Εισηγήσεις
Συντονιστές – Κεντρικό Μαθητικό Συμβούλιο - Περιβαλλοντική Eπιτροπή
Οκτώβριο
13.
Μελέτη πηγών ενέργειας και μορφών ενέργειας
Όλες οι τάξεις
Δεκέμβριο - Ιανουάριο
14.
Λύση προβλήματος: Πώς μπορούμε να εξοικονομήσουμε ενέργεια;
α. Αναγνώριση-εντοπισμός προβλήματος
β. Αίτια προβλήματος γ. Συνέπειες στο περιβάλλον (συλλογή πληροφοριών, οργάνωση, επεξεργασία και ανάλυση)
δ. Εναλλακτικές λύσεις - αξιολόγησή τους.
Έρευνα-project: Τα παιδιά θα μελετήσουν και θα καταγράψουν τις συσκευές που είναι αναμμένες στο σπίτι, τα φώτα και τις ώρες λειτουργίας τους, όπως επίσης και το ποσό που πληρώνουν στην ΑΗΚ. Καταμέτρηση συνολικών κιλοβατώρων στο σχολείο και στα σπίτια των παιδιών -9 βοήθεια από την ΑΗΚ). Αφού γίνει η μελέτη και επεξεργαστούν τις πληροφορίες, θα προταθούν λύσεις εξοικονόμησης, τις οποίες θα εφαρμόσουν και θα αξιολογήσουν. Καταμέτρηση ξανά για 2 διμηνίες.  
Δάσκαλοι και μαθητές Γ΄- Στ’ τάξεων
Νοέμβριο - Απρίλιο
15.
Μελέτη άρθρων-ρεπορτάζ από τα Μ.Μ.Ε. και το διαδίκτυο.
Όλες οι τάξεις
Ολόχρονα
16.
Μελέτη για τη σπατάλη ηλεκτρικού ρεύματος στο σχολείο. Χαρτογράφηση σχολικού κτηρίου, σχεδιασμός των σημείων. Eντοπίζεται η πιο πολλή σπατάλη ενέργεια. παρουσίαση αποτελεσμάτων με γραφική παράσταση. Εισηγήσεις εξοικονόμησης όσο το δυνατό περισσότερης ενέργειας, συνεπώς και χρημάτων που μπορούν να αξιοποιηθούν για άλλο σκοπό.
Γ΄, Δ΄και Στ τάξεις
Νοέμβριο - Ιανουάριο
17.
Επιλογή θεμάτων για να μελετήσουν οι μαθητές, να ερευνήσουν, να γνωρίσουν, να μάθουν, να εμβαθύνουν, να κάνουν εργασίες και παρουσιάσεις, να δραστηριοποιηθούν και να δράσουν:
Α. Ανανεώσιμες και μη ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Β. Μορφές ενέργειας
Γ. Τρόποι εξοικονόμησης ενέργειας
Διαχωρισμός κάθε θέματος ανά τμήμα και παρουσίαση κάθε 2η Παρασκευή του μήνα στη συγκέντρωση των νέων γνώσεων
Ιανουάριο - Μάρτιο
Το κάθε ένα ανεξάρτητα
18.
Έρευνα για εντοπισμό προβλημάτων στην κοινότητα (καθαριότητα, δρόμοι, ασφάλεια, παράνομες χωματερές, νερό, εξοικονόμηση νερού και ενέργειας κ.ά.). Άντληση ιδεών για επίλυση αυτών των προβλημάτων. Παρουσίαση αποτελεσμάτων στον Πρόεδρο του Κοινοτικού Συμβουλίου.
Δ’ και Στ’ τάξεις και ίσως μεταγενέστερα και υπόλοιπες
Ιανουάριο και μετά

Γ. ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ
19.
Κατασκευή χριστουγεννιάτικου δέντρου με στολίδια φτιαγμένα από ανακυκλωμένο χαρτί και άχρηστα υλικά. Στολίδια φτιαγμένα από λάμπες που ανταλλάχτηκαν με οικολογικές.
Α΄, Β΄και Στ΄τάξεις
Δεκέμβριο
20.
Κατασκευή σελιδοδείχτη με οικολογικά μηνύματα.
Γ΄και Ε΄τάξεις
Ιανουάριο
21.
Προκήρυξη διαγωνισμού σύνθεσης ποιήματος με θέμα την ενέργεια. Μελοποίηση του καλύτερου ποιήματος. Εικονογράφηση από κάποιες τάξεις.
Ε΄και Στ΄τάξεις
Μάρτιο
22.
Δημιουργία φωτεινού παντογνώστη με ερωτήσεις οικολογικού περιεχομένου.
Ε΄τάξη
Μάρτιο
23.
Κατασκευή ανεμόμυλου.
Στ΄τάξη
Φεβρουάριο- Μάρτιο
24.
Δημιουργία έργου τέχνης με έξυπνα υλικά και αφίσας το δεύτερο τρίμηνο με σλόγκαν για την ενέργεια.


25.
Δημιουργία ημερολογίου γραφείου.


Δ. ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ – ΔΡΑΣΕΙΣ
26.
Δημοσίευση στην ιστοσελίδα του Σχολείου μας των καλύτερων ζωγραφιών, εργασιών και ποιημάτων των μαθητών μας. Δημοσίευση του οικολογικού κώδικα, φωτογραφιών από τις οικολογικές μας δραστηριότητες και των συμβουλών για τα μέτρα εξοικονόμησης της ενέργειας.
Όλοι οι δάσκαλοι - συντονιστές
Ολόχρονα
27.
Οργάνωση δημιουργικής ημέρας παιχνιδιών και ενημέρωσης με κεντρικό θέμα την ενέργεια. Ιδέα για πανηγυράκι ταυτόχρονα.
Όλο το σχολείο
Μάρτιο
28.
Προσπάθεια περιορισμού της χρήσης φυλλαδίων και των συσκευασιών μιας χρήσης.
Όλο το σχολείο
Ολόχρονα
29.
Γενικές εκστρατείες καθαριότητας του σχολικού χώρου. Το κάθε τμήμα θα αναλάβει το δικό του χώρο στο σχολείο.
Διευθύντρια – Όλοι οι δάσκαλοι και μαθητές
Ολόχρονα
30.
Εβδομαδιαίος διαγωνισμός καθαριότητας και ευπρεπισμού ανάμεσα σε όλα τα τμήματα. Βράβευση της πιο καθαρής τάξης.
Περιβαλλοντική επιτροπή – Κεντρικό Μαθητικό Συμβούλιο
Ολόχρονα
31.
Διάλεξη από εκπρόσωπο του ενεργειακού Γραφείου Κύπριων Πολιτών με θέμα την εξοικονόμηση ενέργειας (στα γενικά πλαίσια των οικολογικών σχολείων).
Όλο το σχολείο
Φεβρουάριο
32.
Διάλεξη από εκπρόσωπο της Α.Φ.Η.Σ Κύπρου , με θέμα την  «Ανακύκλωση των μπαταριών ».
Όλο το σχολείο
Φεβρουάριο
33.
Προβολή ντοκιμαντέρ ή εκπαιδευτικών CD’s που έχουν σχέση με την ενέργεια
Συντονιστές – Όλες οι τάξεις
Ολόχρονα
34.
Επίβλεψη στα διαλείμματα από υπεύθυνους μαθητές με ειδική σήμανση εξοικονόμησης νερού και ενέργειας στα διαλείμματα (έλεγχος βρυσών και τουαλέτων, σβήσιμο των φώτων και των ηλεκτρικών συσκευών), της καθαριότητας του σχολικού χώρου και ορθής περιβαλλοντικής συμπεριφοράς των μαθητών.
Κεντρικό Μαθητικό Συμβούλιο, Περιβαλλοντική Επιτροπή
Ολόχρονα
Ε. ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
35.
Συνέντευξη από έναν υδραυλικό στην κοινότητα για τη χρήση της γεωθερμίας ως πηγή ενέργειας στις θερμάνσεις των σπιτιών.
Περιβαλλοντική Επιτροπή - Συντονιστές
Ιανουάριο
36.
Συνέντευξη από τον πρόεδρο του Κοινοτικού Συμβουλίου για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Κοινότητα και παρουσίαση των προβλημάτων που εντόπισαν οι μαθητές στην κοινότητα.
Περιβαλλοντική Επιτροπή - Συντονιστές
Ιανουάριο
37.
Συνάντηση και ενημέρωση των γονέων για τους στόχους του προγράμματος και εισηγήσεις για περιβαλλοντική συμπεριφορά στο σπίτι.
Περιβαλλοντική επιτροπή – Σύνδεσμος γονέων
Δεκέμβριο
38.
Συμμετοχή σε συνεδρίες του Κοινοτικού Συμβουλίου Φρενάρου και του Συνδέσμου Γονέων για ενημέρωση για τις οικολογικές μας δραστηριότητες, για προώθηση προβλημάτων του σχολείου και συνεργασία σε περιβαλλοντικές δράσεις στο σχολείο και στην κοινότητα.
Διευθύντρια - Περιβαλλοντική επιτροπή - Συντονιστές
Ολόχρονα
39.
Βράβευση από τη  Σχολική Εφορεία και το Σύνδεσμο Γονέων των νικητών των διαγωνισμών ζωγραφικής, ποίησης και δημιουργικών εργασιών και απονομή τιμητικών διπλωμάτων και βραβείων.
Σχολική Εφορεία,
Σύνδεσμος Γονέων
Μάιο
40.
Δημιουργία φωτογραφικού άλμπουμ με όλες τις δραστηριότητες του Σχολείου μας στα πλαίσια του Οικολογικού Προγράμματος.
Συντονιστές – Περιβαλλοντική Επιτροπή
Ολόχρονα


ΣΤ. ΕΚΔΡΟΜΕΣ- ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ
41.
Εκστρατεία καθαριότητας της παραλίας του Μακρόνησου στην Αγία Νάπα.
Ε΄τάξη – Περιβαλλοντική Επιτροπή
Ιανουάριο, Μάρτιο, Ιούνιο
42.
Επίσκεψη στο Μουσείο θάλασσα
Α΄, Β΄και Γ΄τάξεις
Οκτώβριο
43.
Επίσκεψη σε εργοστάσιο συλλογής τενεκεδακίων και συμπίεσης αλουμινίου για ανακύκλωση.
Σταδιακά όλο το σχολείο

44.
Επίσκεψη στο γυμνάσιο Αθηένου – Παρακολούθηση της διαδικασίας ανακύκλωσης χαρτιού.
Σταδιακά όλο το σχολείο
Μάρτιος
45.
Επίσκεψη στην Αρχή Ηλεκτρισμού- υποσταθμός Δεκέλειας

Μάρτιος
46.
Εκδρομή στον Πρωταρά για παρατήρηση και μελέτη των ανεμόμυλων της περιοχής.

Μάρτιος
47.
Επίσκεψη σε σπίτι με ηλιακούς συλλέκτες.

Μάρτιος
48.
Επίσκεψη στην αφαλάτωση της Ορμήδειας.

Μάρτιος
49.
Μονοήμερη εκδρομή στις ανεμογεννήτριες στο Δάσος Ορειτών και στο πολιτιστικό κέντρο


50.
Επίσκεψη σε εργοστάσιο ηλιακών θερμοσιφώνων και γεωθερμικής ενέργειας.



Ζ. ΑΛΛΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
 51.Δραστηριότητες στα Ελληνικά που σχετίζονται με την ενέργεια
Όλες οι τάξεις
Ολόχρονα
α.
Συγγραφή εκθέσεων, κόμικς, σταυρόλεξα, κρυπτόλεξα, εικονόλεξα, ακροστοιχίδες, παζλ και κουίζ ερωτήσεων
β.
Το Λεξιλόγιο της Ενέργειας.
γ.
Ανάγνωση και μελέτη οικολογικών παραμυθιών για την ενέργεια
δ.
Συγγραφή οικολογικού παραμυθιού με θέμα την ενέργεια.
ε.
Ανάγνωση παραμυθιών με θέμα την ενέργεια στα πλαίσια του μαθήματος της Βιβλιοθήκης.
.
Συγγραφή μικρών παραμυθιών και δραματοποίησή τους.


β.
Έρευνα στο μικροεπίπεδο της τάξης για στάσεις και συμπεριφορές που έχουν σχέση με την ενέργεια.

52.

Δραστηριότητες στην Επιστήμη


α.
Ενότητα ενέργεια

Γ΄τάξη
Ολόχρονα
δ.
Μαθήματα στην Επιστήμη που σχετίζονται και με τη θάλασσα (προπερσινό θέμα) π.χ. υδρόβιο οικοσύστημα, κύκλος του νερού κλπ
Β΄και Δ΄- Στ΄τάξεις
ε.
Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και Διαστημική ρύπανση.
ΣΤ΄τάξη
στ.
Ρύπανση των δασών, του αέρα και του εδάφους, απορρίμματα.
Δ΄τάξη
ζ.
«Φτάνει πια σκουπίδια» και «Διατηρήστε το νερό μας καθαρό»
Ε΄τάξη

53.

Δραστηριότητες στη Γεωγραφία
α.
Γ΄, Δ΄και Στ τάξεις
Νοέμβριο - Δεκέμβριο

54.

Δραστηριότητες στην Τέχνη


α.
Ζωγραφιές και αφίσες.
Στ΄τάξη
Οκτώβριο
β.
Δημιουργία ψηφιδωτών με χρήση παλιών εφημερίδων και περιοδικών.
Α΄τάξη
Οκτώβριο - Νοέμβριο
γ.
Αποτύπωση της θαλάσσιας ζωής και δημιουργία έργων τέχνης με χρήση υλικών από το περιβάλλον της θάλασσας και των παραλιών (π.χ. κοχύλια, βότσαλα, άμμος, πέτρες, ξύλα, φύλλα κλπ).
Α΄τάξη
Μάιο - Ιούνιο

55.

Δραστηριότητες στο Σχεδιασμό και Τεχνολογία


α.
Δημιουργία ανεμόμυλου και αυτοκίνητου που θα κινείται με ηλιακή ενέργεια.
Στ΄τάξη
Οκτώβριο - Δεκέμβριο

Δημιουργία μικρών κατασκευών με οικολογικά μηνύματα – κουκλοθεατρικές μαριονέτες, αυτοκίνητα με ανακυκλώσιμα υλικά, στολίδια από λάμπες και περιοδικά κ.ά.
Β΄
Ιανουάριο
δ.
Δημιουργία μομπιλέ με ανακυκλώσιμα υλικά.
Β΄
Φεβρουάριο

56.

Δραστηριότητες στη Μουσική


α.
Προσπάθεια σύνθεσης τραγουδιού με θέμα την ενέργεια.
Περιβαλλοντική επιτροπή – Μουσικός
Φεβρουάριο
β.
Εκμάθηση άλλων σχετικών τραγουδιών για τη φύση, το περιβάλλον γενικότερα και την ενέργεια.
Μουσική
Ολόχρονα

Συντονιστής:                                        Βοηθός Συντονιστής:                           Διευθύντρια:
 Χαρά Χαραλάμπους                                 Κυριάκος Κεφάλας                              Ελένη Παπανικόλα


ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
 Από τα παιδιά
Πέτρος Ιωάννου (Στ΄1) Πρόεδρος Μαθ. Συμβουλίου
Αντώνης Γιατρού και Ιωάννα Λαυρεντίου (Στ΄1)
Παναγιώτης Κουτσού και Χρίστος Άγγλου (Στ΄2)
Άντρεα Παπαϊωάννου και Ελένη Μούσουλου (Ε΄1)
Μαρίτσα Σταύρου και Παναγιώτης Γ. Κυριάκου (Ε΄2)
Άντρεα Παπαϊωάννου και Αντώνης Τσούκκας (Δ΄1)
Έμιλη Ζαχαρία και Παναγιώτα Μάρκου (Δ΄2 )
Αλέξανδρος Μαρκουλλής (Γ΄1) και Αγγέλικα Χριστοδούλου (Γ΄2)
Προκόπης Νικόλα ( Β΄1) και Ελίνα Παπαδοπούλου (Β΄2)
Γιάννης Χριστοδούλου (Α΄1) και Θεόδωρος Κουτσού (Α΄2)

Μήνας Ιανουάριος, Ενημερωτικό Δελτίο 1
 ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΦΡΕΝΑΡΟΥ
Σχολική χρονιά 2010 -2011
Cloud Callout: Η Οικολογική Επιτροπή   σας ενημερώνει…   
Για τέταρτη συνεχή χρονιά συμμετέχουμε στο πρόγραμμα των    Οικολογικών Σχολείων. Τα Οικολογικά Σχολεία είναι ένα   Ευρωπαϊκό, Εκπαιδευτικό και Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα που    προσφέρει στους μαθητές των δημοτικών σχολείων μια νέα  εμπειρία, ένα νέο τρόπο μάθησης με σκοπό την ευαισθητοποίηση σε  περιβαλλοντικά θέματα. Εθνικός χειριστής του προγράμματος είναι   οι «Φίλοι της Θάλασσας» - CYMEPA που συνεργάζονται με το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού - Διεύθυνση Δημοτικής Εκπαίδευσης και το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.
Το θέμα με το οποίο ασχολούμαστε φέτος είναι η  ΕΝΕΡΓΕΙΑ. Η Ενέργεια αποτελεί τη βάση για την πρόοδο και την ανάπτυξη της ανθρωπότητας και είναι πολύτιμη και αναγκαία για την ίδια την ζωή μας. Η παραγωγή της όμως και η χρήση της έχουν βλαβερές επιπτώσεις στο περιβάλλον. Οι μεγάλες και συνεχώς αυξανόμενες ποσότητες ενέργειας που καταναλώνει η ανθρωπότητα έχουν περιορίσει τα διαθέσιμα αποθέματα των καυσίμων που εκμεταλλευόμαστε σήμερα, όπως το πετρέλαιο και οι γαιάνθρακες. Συνεπώς, επιβάλλεται η εξοικονόμηση, καθώς και η χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.

Oval Callout: Γνωρίζεις ότι:


                                                                                                                                                                               
*Ένα μέρος της ηλεκτρικής ενέργειας που παράγεται από την καύση πετρελαίου, γαιάνθρακα και φυσικού αερίου, έχει ως αποτέλεσμα την επικίνδυνη αύξηση του διοξειδίου του άνθρακα (CO2) και την άνοδο της θερμοκρασίας της ατμόσφαιρας.
*Μάθε πως ένα αυτοκίνητο κυβισμού 1400, που διανύει καθημερινά 30 km απόσταση, εκπέμπει ρύπους 5,1 kg CO2. Το μήνα εκπέμπει 153 kg CO2 και το χρόνο εκπέμπει  1836 kg CO2. Δηλαδή, σχεδόν 2 τόνους !!!
*Υπολογίζεται ότι το 82 % του παραγόμενου διοξειδίου του άνθρακα οφείλεται στην κίνηση των αυτοκινήτων και στη λειτουργία των ηλεκτροπαραγωγικών σταθμών.
                                                                                                                                              

ΠΡΟΣΟΧΗ!
Το ενεργειακό πρόβλημα έχει φτάσει σε ανησυχητικά επίπεδα, αφού καταναλώνουμε περισσότερο πετρέλαιο, γαιάνθρακες και φυσικό αέριο απ’ ό,τι μπορεί να παράγει η φύση. Το μεγαλύτερο πρόβλημα όμως, δεν είναι η εξάντληση αυτών των πηγών, αλλά η αύξηση του φαινομένου του θερμοκηπίου...
 
Rounded Rectangular Callout: Εμείς τι μπορούμε να κάνουμε ;


    • Χρησιμοποιήστε τις ηλεκτρικές συσκευές με μέτρο και αποσυνδέστε τις από την πρίζα όταν τελειώσετε, αλλά και τα βράδια, καθώς η κατάσταση αναμονής συνεχίζει να καταναλώνει ενέργεια.
    • Φροντίστε να κλείνετε τα φώτα όταν φεύγετε από το δωμάτιο.
    • Αλλάξτε τα φώτα σας! Αντικαταστήστε τους συμβατικούς λαμπτήρες με λάμπες φθορισμού.
    • Φροντίστε οι πόρτες και τα παράθυρα να είναι κλειστά όταν λειτουργεί το σύστημα θέρμανσης το χειμώνα και το σύστημα ψύξης το καλοκαίρι. Απομακρύνετε τυχόν εμπόδια από μπροστά τους, που οδηγούν σε απώλεια ενέργειας.
    • Αφήστε τον ήλιο να σας κεράσει ένα ντους. Η τοποθέτηση  ενός ηλιακού θερμοσίφωνα μπορεί να περικόψει το λογαριασμό του ηλεκτρικού κατά 20%.
    • Φροντίστε να επιλέγετε για τις μετακινήσεις σας, όταν είναι δυνατόν, το περπάτημα, το ποδήλατο ή τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
    • Διαμορφώστε τους υπολογιστές, τα φωτοτυπικά μηχανήματα, τους εκτυπωτές κ.λπ. ώστε να μεταβαίνουν στη λειτουργία εξοικονόμησης ενέργειας, όποτε είναι εφικτό..
    • Συνδέετε πάντα την κατανάλωση ενέργειας με προβλήματα που η παραγωγή και η χρήση της προκαλεί...

    C:\IKY\Ατμοσφαιρική-Ρύπανση\ILIAKIRAD.jpg